Over schrijven wat je bedoelt

Het valt niet altijd mee om precies te zeggen, maar vooral te schrijven, wat je bedoelt. In je hoofd heb je een duidelijk beeld, een gevoel, een ideaal. Iets wat er misschien al jaren zit en wat voor jou heel gewoon is. Maar hoe breng je die passie en het verhaal van jouw bedrijf over op een ander? Welke woorden omschrijven het beste wat je wil bereiken met je product of dienst?

De juiste woorden
Meestal ga je vol goede moed aan de slag en zonder dat je het in de gaten hebt, gebruik je vakjargon in je teksten omdat dat voor jou heel logische woorden zijn. Of je bedenkt moeilijke zinnen of woorden omdat je zakelijk en professioneel wil overkomen. Of de juiste woorden komen gewoon niet in je op. Het resultaat is dan een tekst die inhoudelijk wel klopt, maar die niet aankomt bij je doelgroep. En dat is natuurlijk jammer. Want naast vormgeving bepalen ook de teksten op je website, je Facebookpagina of in je brochure voor een heel groot deel je imago.

Jij bent de specialist
Het belangrijkste ingrediënt voor een goed verhaal heb je in ieder geval zelf in handen. Als zelfstandig ondernemer en deskundige in je vakgebied heb je de specifieke kennis in huis. Jij kent de ins en outs van de markt, je weet wie je klanten zijn en je beschikt over alle kennis van je dienst of product. Dat is al het halve werk.

Klare taal
Door met mij in gesprek te gaan en mij te vertellen over jouw boodschap, jouw passie en het onstaan van je onderneming, kan ik een beetje in je hoofd kijken. En kan ik zien welk gevoel je bij je klanten wil bereiken, wat je belangrijk vindt. En dat breng ik dan met veel plezier voor jou onder woorden. Geen opgeklopte verhalen en dure zakelijke termen, maar gewoon klare taal die past bij jou en bij je onderneming. Wanneer de boodschap die je wil overbrengen in de juiste schrijfstijl en in vlot leesbare zinnen is geschreven, bereik je je doelgroep en worden ze geprikkeld om verder te lezen. En het mooie is, het blijft jóuw verhaal. Ik maak enkel de vertaling van het beeld in je hoofd naar de woorden op papier.

Ben je benieuwd tot welk resultaat we kunnen komen voor jouw onderneming? Neem dan contact met mij op via info@roosraakt.nl